objetius smart

Com podem definir Objectius SMART

Com podem definir els objectius SMART de l’empresa és essencial per a una bona organització i planificació. Es tracta de definir les metes que té la teva empresa i que et permeten analitzar i mesurar el treball de manera sistemàtica.

La paraula SMART fa referència a les inicials dels següents adjectius:

  1. Specific (específic)
  2. Mesurable (mesurable)
  3. Achievable (assolible)
  4. Relevant (realista)
  5. Timely (temporal)
  6. Specific (específic)

Veiem com han de ser els objectius:
  1. Specific (específic)

Els objectius han de ser el més específics i detallats possible. Hem de descriure exactament el que esperem aconseguir; detallar al màxim tots els aspectes que desitgem tenir. Has de tenir molt clar què vols per a la teva empresa, on vols arribar.

  1. Mesurable (mesurable)

Tot objectiu ha de ser perfectament mesurable. Si el mesurem, el podem millorar. Així el podrem monitoritzar i analitzar la evolució del mateix. Per a que un objectiu sigui clarament un objectiu, has de tenir forma quantitativa de mesurar que efectivament ho has aconseguit.

Mesurar-lo és bàsic per a millorar, així que és fonamental mesurar quan ens trobem en la fase de definició dels objectius.

  1. Achievable (assolible)

Els nostres objectius han de ser assolibles, de res ens serveis marcar-nos uns objectius que no es puguin complir, però sense deixar de ser uns objectius ambiciosos. No ens tornéssim bojos amb intentar assolir metes desmesurades.

  1. Relevant (realista)

Que sigui assolible és una cosa i l’altra es establir objectius realistes. A més de ser rellevants, ténen que alinear-se amb els recursos tant econòmics com humans, amb els que la teva empresa conta actualment.

  1. Timely (temporal)

En la mesura que sigui possible, l’objectiu ha d’estar limitat en el temps, per tant, és necessari fer una valoració del temps estimat que ens ocuparà complir-lo. És molt important fixar una data de començament i fi per a poder realitzar la evolució i progrés de l’objectiu, sense posposar-lo ni retardar-lo.

Objectius SMART

Objectius SMART i la Comptabilitat Analítica

En qualsevol tipus de negoci, és fonamental que tinguis establerts els teus objectius intel.ligents. El moment de definir els objectius es en la fase de planificació de cada projecte. Uns objectius SMART la comptabilitat, t’ajudaran a empènyer el teu negoci, amb una direcció ben marcada i així poder assolir les teves metes.

Mitjançant la comptabilitat analítica, pots extreure molta informació del teu negoci. Moltes empreses han decidit portar-la perquè és una bona eina de gestió per al teu negoci, sense que hagis d’invertir molts esforços en fer-ho. A més, els resultats que obtindràs amb aquest tipus de comptabilitat t’ajudaràn molt a prendre decisions rellevants.

La metodologia que segueix aquesta comptabilitat és que analitza els ingressos i les despeses del teu negoci en profunditat. Per tant, com que la informació que tens és molt detallada, et permet calcular la rendibilitat dels teus productes. Ho podràs fer d’una forma fàcil d’inici.

Per exemple si ets una empresa que elabores vins. Pots unificar els tipus de vins en centres de costos. Es tracta de ajuntar els productes que tenen despeses similars (Vins blans Joves, Vins negres criança, espumosos, etc.). Així d’una manera molt fàcil, agafem la costum d’imputar costos i analitzarlos. En un futur, podrem afinar aquests centres de cost, arribant a un perfecte equilibri entre informació i detall.

Per això, a Small Data, fem tant èmfasis en la comptabilitat analítica, perquè et permet prendre decisions transcendentals a la teva empresa. Aquesta informació pot ser decisiva a l’hora de prendre les decisions que més convinguin en aquell moment per al teu negoci.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *