CRM i Viatje del Client
Perds vendes amb els teus clients i necessites organitzar dades? Vols aplicar sistemes de venda adaptats a cada segment de mercat?

Necessites tenir més informació dels teus clients per tractar-la de manera personalitzada?
Un bon sistema de CRM ajuda a les empreses a estar connectades amb els seus clientes. Un CRM és un software que tens a la teva base de dades per poder tractar totes les dades dels teus clients i poder-los fer unes bones campanyes, depenent de la fase en què es troben. La fase en la què es troben és el que anomenem “Viatge del Client”.
Un dels avantatges més importants que t’ofereix un CRM és que et permet donar una atenció personalitzada als teus clientes. És a dir, pots conèixer les expectatives dels teus clients apretant només un botó.
Avantatges de tenir un bon sistema de CRM:
- Tens tota la informació dels teus clients en una sola base de dades.
- Et permet segmentar als teus clients depenent de les seves necessitats.
- En base a la estratègia que utilitzis, pots captar més clients.
- Pots fidelitzar als clients amb tota la informació de què disposes.
- Et permet llençar campanyes de e-mail màrqueting i xarxes socials.
- Amb tota la informació que tens dels teus clients pots fer un bon anàlisi de les estratègies que has implementat.
Viatge del Client
El Viatge del Client és el trajecte que realitza una persona des del moment en que es planteja la possibilitat de comprar un producte o servei fins que el compra.
Ser conscients del recorregut que fa l’usuari ens facilita crear contingut per a cadascun dels moments. L’usuari es comporta de manera diferent segons el moment del procés de compra en el que es troba. D’aquí la importància de conèixer bé al nostre client, per saber què li interessa a cada moment i de poder generar el contingut adequat per a cada fase.
La proposta és fer un mapa de les preguntes que pot formular l’usuari en el procés de compra i atribuir continguts a elaborar per cadascuna de les etapes. Es proposa un esquema que pot servir de manera genèrica, però que s’ha d’adaptar en cada cas en concret.
Les fases que comporten el Viatge del Client son les següents:
Descobriment / Consideració / Compra / Fidelització / Recomanació
Descobriment
Aquesta primera fase és quan un consumidor descobreix el producte, tenim que informar al possible client que hi ha un producte per a una necessitat que aquest pugui tenir i intentar ser visibles per als nostres clients potencials.
Consideració
La fase de consideració és el moment en el que el consumidor vol realitzar una compra i considera diferents opcions per dur-la a terme. Necessitem donar a conèixer la nostra marca i que la tinguin en compte per a realitzar una possible compra.
Compra
La fase de compra és quan l’usuari ja ha pres la decisió de comprar i decideix dur-la a terme. El client ens tria per a resoldre la seva necessitat.
Fidelització
En aquesta fase es busca mantenir la satisfacció del client, és quan el procés post compra s’ha dut a terme, el client disposa del nostre producte i volem seguir en contacte amb ell per propiciar altres compres en el futur.
Recomanació
Després d’una experiència satisfactòria, és possible que els clients ens recomanin. Sens dubte, no hi ha res que afegeixi més valor a una marca que el fet de ser recomanada pels seus clients. Serà importantíssim que els nostres clients no s’oblidin de nosaltres.
Els Nostres Serveis